Haikon Kartano edestä

Usein kysyttyä

Olemme keränneet tälle sivulle usein esitettyjä kysymyksiä, jotta saisit kysymykseesi vastauksen mahdollisimman nopeasti. Jos et löydä tietoa täältä, voit kokeilla kysyä Haikon Chatbot'ilta.

Mitä huonehinta sisältää?

Haikon huonehinta sisältää majoituksen, aamiaisen, sisäänpääsyn kylpylään (1,5 h) ja kuntosalille sekä ilmaisen pysäköinnin. Kylpyläkäynnit varataan ennakkoon ajanvarauksesta, varaa  kylpyläkäynti.

Huom! Ikäraja kylpylän altaille, saunoille ja Spa Lounge 18:00 jälkeen on 12 vuotta. Ikäraja kuntosalille on 12 vuotta.

 

Mistä löydän parhaan huonehinnan?

Edullisimmin varaat huoneen tai lomapaketin suoraan Haikon nettisivujen kautta - sieltä saat parhaan hinnan! Päivän huonehinta vaihtelee saatavuuden, viikonpäivän ja kuukauden mukaan. Monet lomapakettimme ovat saatavilla vain netistä.

Tutustu hotellitarjouksiin
 

Ansaitsenko Haikon Kartanon palveluista ja lahjakorteista Lapland Hotels Clubin pisteitä? Voinko käyttää Lapland Hotelsin lahjakortin Haikon Kartanossa?

Haikon Kartanossa ei tällä hetkellä voi ansaita Lapland Hotels Clubin pisteitä, käyttää Lapland Hotelsin lahjakortteja tai hyödyntää jäsenetuja. Haikko on kuulunut Lapland Hotels ketjuun marraskuusta 2023 lähtien ja tavoitteena on liittää Haikon Kartano osaksi Lapland Hotels Clubia kesän 2024 aikana. Viestimme nettisivuillamme ja Lapland Hotels Clubin jäsenille, kun tämä tulee mahdolliseksi.

Missä vastaanotto sijaitsee? Milloin voin kirjautua sisään hotelliin?

Hotellissa on kaksi vastaanottoa: yksi Kylpylähotellissa ja yksi Kartanohotellissa. Kylpylähotellissa on oma vastaanotto kylpylähotellissa majoittuville. Vastaavasti Kartanohotellin oma vastaanotto palvelee kartanossa yöpyviä vieraita.

Sisäänkirjautuminen

Voit kirjautua sisään klo 15.00 alkaen. Jos saavut aikaisemmin, voit jättää matkatavarasi hotellin matkatavarasäilytykseen, kunnes huoneesi on valmis. Jos huone on valmis ennen klo 15.00, saatat päästä huoneeseesi ennen virallista sisäänkirjautumisaikaa.

Mikäli haluat ennakkoon sopia aikaisemmasta sisäänkirjautumisen, otathan yhteyttä vastaanottoon edeltävänä iltana. Huomioithan, että huoneen aikaisemmasta luovutuksesta voidaan periä lisämaksua.

Milloin minun tulee kirjautua ulos huoneesta?

Uloskirjautuminen

Huone on käytössäsi lähtöpäivänä klo 12.00 asti. Jos toivot uloskirjautumista myöhemmin kuin klo 12.00, ota yhteyttä hotelliin.

Huomioithan, että myöhäinen uloskirjautuminen on lisähintaan (28 €) ja että hotellin tulee vahvistaa tämä. Olethan siis yhteydessä hotelliin saapumista edeltävänä iltana tai viimeistään lähtöpäivän aamuna.

 

Haikon lahjakortti. Kuinka kauan lahjakortti on voimassa? Miten varaan lahjakortilla? 

Täältä löydät tietoa lahjakorttien sisällöistä, lahjakortilla varaamisesta ja maksamisesta. Katso täältä lisätiedot.

 

Tulo-ohjeet ja pysäköinti. Mihin voin pysäköidä auton? Onko hotellissa sähköauton latauspiste? Voinko tulla veneellä?

Haikossa sinun ei tarvitse huolehtia pysäköinnistä - hotellilla on suuri maksuton pysäköintipaikka! Veneilijöille löytyy vierasvenelaituri ja alueella oma helikopterikenttä. Täältä löydät tietoa myös sähköauton latauspisteistä sekä bussilla, veneellä ja asuntovaunulla tulijoille. Lue lisää.

 

Erikoishuoneet. Miten varaan lisävuoteen? Onko Haikossa perhehuoneita ja huoneita koiran kanssa matkustaville?

Lisävuode
Kylpylähotellin osaan 2-hengen Premium Twin -huoneista voimme toimittaa erillisen yhden lisävuoteen. Lisävuoteita rajoitettu määrä ja tilaukset puhelimitse.
Kysy saatavuutta asiakaspalvelusta puhelimitse.

Huoneet perheille ja pienille seurueille (3-4 hlö)
Kylpylähotellissa on tilavia Deluxe-huoneita, joissa on sängyt neljälle (parivuode 2:lle ja vuodesohva 2:lle). Voit varata kylpylähotellin Deluxe-huoneen suoraan Haikon netistä.

Lisäksi perheille löytyy muutamia Kylpylähotellin Standard-perhehuoneita (ns.väliovellisia Combi-huoneita), joissa vuodepaikat 4:lle, sekä muutamia Kartanohotellin Classic-huoneita vuodesohvalla ja Imperial-huoneita vuodesohvalla. Combi-huonevaraukset ja kartanon vuodesohvallisten huoneiden varaukset ja hintatiedustelut asiakaspalvelusta.
Kysy saatavuutta asiakaspalvelusta puhelimitse.

Huone liikuntarajoitteiselle vieraalle, esteettömyys
Kylpylähotellissa on liikuntarajoitteiselle hotellivieraalle yksi kahden hengen Premium Twin-huone (erilliset vuoteet, 2 x 90cm), jossa toteutuu ns. "sopeutettu esteettömyys". Pyydämme huomioimaan, että huoneessa on kynnykset kylpyhuoneen liukuoven ja hotellihuoneen oven yhteydessä. Varaukset ja lisätietoa huoneen varustuksesta asiakaspalvelusta.
Kysy saatavuutta asiakaspalvelusta puhelimitse.

Hotellihuone koiran kanssa matkustajille
Erikoishuoneita hotellissa löytyy koiran kanssa matkustaville kylpylähotellissa. Valitettavasti Haikossa on vain koirahuoneita, muita lemmikkihuoneita (kissoille ym.) ei ole saatavilla.

Koirahuone on kylpylähotellin 17 neliöinen Standard-huone (1-2 henkilölle, 1 x parivuode lev.160cm, ei lisävuodemahdollisuutta) ja sinne voi ottaa enintään kaksi koiraa (huom. ei muita lemmikkejä). Kylpylähotellin muissa huonetyypeissä ja Kartanohotellissa ei voi yöpyä koirien kanssa. Koirahuoneen varaukset puhelimitse suoraan asiakaspalvelustamme.

Kysy koirahuoneen saatavuutta asiakaspalvelusta puhelimitse.

Lasten majoitushinnat ja lisävuoteiden hinnat, lisämaksu koirasta:

  • Lisähenkilö lisävuoteessa tai vuodesohvalla + 40 € /hlö/yö (sis. kylpylän ja kuntosalin sisäänpääsyn ja hotelliaamiaisen)
  • Vauvansänky 15 €/kpl
  • Alle 4-vuotiaat lapset yöpyvät ilmaiseksi vanhempien huoneessa, mikäli pienelle lapselle ei varata omaa sänkyä. Kylpylän sisäänpääsy ja hotelliaamiainen sisältyvät alle 4-vuotiaille yöpymisen yhteydessä.
  • 4-12-vuotiaat lasten majoitushinta samassa huoneessa aikuisten kanssa (lapsi ilman omaa sänkyä): + 40 € /4-12-vuotias lapsi/yö (hinta sis. kylpylän sisäänpääsyn ja hotelliaamiaisen)
  • Lisämaksu koirasta 30 € /huone/viipymä, enintään 2 koiraa/huone. Huoneessa yksi koiranpeti ja -kuppi. Koirahuoneet sijaitsevat kylpylähotellissa ja ovat 2-henkilön Standard-huoneita. Muihin huonetyyppeihin ei voi ottaa koiraa mukaan.

 

Pöytä- ja kylpylävaraukset - Miten teen hoitovarauksen? Tarvitseeko kylpyläkäynti varata ennakkoon? Voinko varata pöydän vasta paikan päällä? 

Haikko on hyvin suosittu paikka, joten varmistaaksesi palveluiden saatavuuden vierailusi aikana suosittelemme tekemään kylpylän ja kartanoravintolan varaukset hyvissä ajoin ennakkoon suoraan nettisivujemme kautta. Näet netistä helposti vapaat ajat ja voit tehdä varaukset jopa 90 vrk ennen tuloasi.

Porrastamme tuloaikoja kylpylässä ja kartanoravintolassa ja asiakasmäärät ovat rajoitetut. Mikäli et löydä vapaata aikaa haluamaasi ajankohtaan, tarkista myöhemmät ajat tai seuraavan päivän varaustilanne. Huom. varauskanavamme netissä näyttävät saman saatavuuden kuin asiakaspalvelumme voi varata.

Hotellissamme voit ruokailla myös Haikko Bistro & Cafe'ssa, jossa palvelemme ilman pöytävarausta. Katso Bistron aukioloajat.

Varaa kylpyläkäynti

Varaa pöytä kartanoravintolaan

 

Voinko saada henkilökohtaista palvelua kokous- tai juhlavaraukseeni, tai oman lomani varaamiseen?

Kokoukset tai vähintään 9 henkilön juhlat tai muut ryhmävaraukset  
Haikossa on oma, asiantunteva kokous- ja juhlamyynti, joka tuntee tilamme ja palvelumme hyvin ja auttaa sinua järjestämään onnistuneen tilaisuuden. Lähetä varaus tai tarjouspyyntö ryhmästäsi oheisella varauslomakkeella. Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Haikon varaus- ja asiakaspalvelu palvelee arkipäivisin. Katso asiakaspalvelun aukioloajat ja yhteystiedot tästä.

Yksittäiset huone- ja lomavaraukset
Huomioithan, että asiakaspalvelun tekemistä puhelimitse tai sähköpostitse tulleista yksittäisistä lomavarauksista voidaan periä palvelumaksuna 10 € /huone (poislukien perhehuoneet, lisävuoteen ym. erikoishuoneet) ja vastausajoissa voi olla viivettä johtuen varauskyselyiden suuresta määristä. Huom! Lähipäivien varaukset (alle 3 arkivrk) teethän suoraan netistä tai asiakaspalvelun aukioloaikoina puhelimitse (ei sähköpostitse), jotta varmistat asiasi tulevan ajoissa hoidettua.

Haikko Chatbot (robotti) vastaa kysymyksiisi 24/7 ja Haikon Chat'ssä auttavat myös chat-asiakaspalvelijamme arkipäivisin 8-17. Chatbot löytyy nettisivujemme oikeasta alakulmasta.
 

Mikä on Butler Service?

Haikon kartanohotellin puolella toimii Butler-palvelu, joka on saanut asiakkailtamme ihastuneen vastaanoton. Butler huolehtii kartanon hotellivieraista ja toteuttaa heidän toiveitaan saapumisesta uloskirjautumiseen saakka. Vaikka Butler itse ei aina ole näkyvä, hänen palvelunsa ovat.

Butler varmistaa, että kartanohuone on valmis, kaikki on asiakkaiden toiveiden mukaista ja ennakkoon tilatut lisäpalvelut on toimitettu huoneeseen. Iltaa varten Butlerilta voi tilata turn down –palvelun kartanohuoneeseen, jolloin hän huolehtii sängyn avaamisesta ja huoneen siistimisestä ja tuo vaikkapa haluamasi iltateen ovelle. Butler auttaa kartanovieraita tarvittaessa pöytä- ja lippuvarausten tekemisessä ja kuljetusten järjestämisessä. Häneltä voi myös kysyä Kartanon historiasta sekä Porvoon nähtävyyksistä.

Butler varaa myös aina Kartanossa majoittuville vieraille aamiaispaikat omaan rauhalliseen ravintolatilaan, jossa Butler tarjoilee pöytään kuohuviiniä ja kahvia. Aamiaisherkkuja voi jokainen noutaa viereisen salin runsaasta aamiaispöydästä makunsa mukaan.

Butler Service sisältyy kartanossa majoittuville vieraille. Kartanohotellissa on kolme huoneluokkaa: Classic-, Imperial- ja Sviitti-huoneita

Tutustu kartanohotelliin

 

Esteettömyys - pyörätuolilla Haikossa?

Pyydämme ilmoittamaan ennakkoon palveluitamme varatessa, mikäli liikutte pyörätuolilla. Näin voimme ennakkoon pyrkiä katsomaan sopivan illallispöydän tai kokoustilan, johon kulku pyörätuolilla on mahdollista.

Haikon hotellialueellamme on valitettavan haasteellisia kulkureittejä: rakennukset ovat jyrkässä rinteessä, ja esimerkiksi 1910-luvulla suunniteltu kartanorakennus ei valitettavasti kaikilta osin vastaa nykypäivän esteettömyysvaatimuksia. Myös osa kylpylähotellin ja kongressitiloista ei täysin sovellu esim. pyörätuolilla liikkumiseen ilman erityisjärjestelyjä. Kartanohotellissa on yksi hissi ja kylpylähotellissa kaksi hissiä. Valitettavasti kaikkiin portaikkoihin ei ole mahdollista laittaa irtoramppia. Suosittelemme myös oman avustajan mukana olemista, joka voi auttaa liikkumisessa haastavammissa paikoissa.

Pyydämme myös huomioimaan, ettei hotellissamme ole täysin 100% varusteltua ja tiloiltaan invahuonetta. Haikon kylpylähotellissa on yksi kahden hengen huone (erilliset vuoteet), jossa toteutuu vain ns. ”sopeutettu esteettömyys”. Lisätietoa vastaanotosta.